tisdag 2 februari 2010

4 veckor i dag...

Dagen till ära så blev det nya bilder tagna. Tack Jessica för den välbehövliga kicken i röven. =)
Ögonen ser lite konstiga ut på en del bilder, eftersom jag har använt röda-ögonborttagaren.

Svårt att säga något om eventuella personligheter än så länge. Alla är lika goa, när jag sticker in handen i buren så har jag fem varma tungor som slickar frenetiskt på handen. =) De är välhanterade och tama, de små rackarna.
Men kan säga som så. Askur och Alma är de som är först framme, för det mesta. Om jag håller den ena så hoppar den andra ut ur buren för att få vara med och gosa. De andra kan gott ligga och dra sig en stund innan de kommer fram.
Här är de, alla fem;


Alina, blå hona. Stannar






Alma, svart wienertecknad (5-6 vita strån i pannan) hona. Tingad till Eva i Revsund.




Axel, blå wienertecknad hane. Tingad till Lina på Rödön.


Askur, svart hane. Till salu.




Och så lilla Aska. Som faktiskt inte är så liten längre, nu när de äter hö och pellets så har hon nästan kommit i kapp. Svart (möjligen zobel brun) hona, tingad till Moa på Rödön.


2 kommentarer:

  1. Alina och Aska är mina favoriter, tänk om man kunde ha hur många som helst *s* jättefina! fast med dessa föräldrar så kunde man ju inte vänta sig annat!

    SvaraRadera
  2. Haha, nej det klart. Axel ser ut att bli en mini-Thimmy. =)

    SvaraRadera